10 oktober 2012

Coreball.

Denna veckan planerar jag att få in sex träningspass. Jag har ju inte riktigt kunnat träna det senaste så det har bara blivit 2-3 pass i veckan. Eftersom knäna inte är helt stabila ännu så får det bli lite lättare pass men som ändå ger effekt. Kvällens pass fick bli coreball. Det är från början en träningsform som användes som rehab så det är väldigt mjukt för lederna. Jag gillar det här passet för man tränar balansen och kör stenhårt med magmusklerna.

En boll, en matta och några vikter är allt man behöver. Här var det lite väl lätta vikter men de jag brukar ha var uttagna till en annan sal för tillfället. Bättre med lite vikt än ingen alls tänkte jag.


Här sitter jag och guppar runt. En hel del arbete kvar som ni kan se men det går åt rätt håll så jag är nöjd. 16 kilo är inte fy skam.



2 kommentarer:

  1. Det är grymt att träna med boll. Massa bonusträning för just coren :).

    SvaraRadera
  2. Shit så duktig du är!! Sex pass, jag som inte ens lyckas få in två på en vecka :-)

    Kram

    SvaraRadera