20 oktober 2012

Fotoljus.

Förut idag gick jag runt och muttrade över hur mörkt det var trots att det var mitt på dagen. Om hur det inte går att fotografera när det är som mitt i natten. Jag måste ha varit ganska störande med mitt vankande för plötsligt blev rummet ljust som en sommardag med solen gassande från klarblå himmel. Mikael hade kommit in med en strålkastare och ställt på matsalsbordet. En aning överdrivet kanske men det var genast mycket roligare att fota.



Som jag redan har sagt är det tesäsong. Det är bara te som gäller mest hela dagarna. Denna kanna använder jag inte och antagligen är det väl en kaffekanna men den får ändå representera höstens tedrickande.


I koppen bor lite av mitt bling bling. Jag tycker de passar bra där.


8 kommentarer:

  1. Vackra rosor och vackert bling-bling i den fina skålen. Tycker om kannan. Den är fin också :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Ha, ha vilken underbar man du har :-) Fin kanna och ja, jag håller verkligen med dig, är oxå helt galen i te just nu.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min man är underbar!

      Radera
  3. Vad gulligt av Mikael att fixa extra ljus åt dig. Det är kärlek det. :)

    Själv tycker jag att ljuset är helt ok just nu men däremot känns det lite trist ur fotosynpunkt att det blir mörkt så himla tidigt. Det gäller att vara snabb om man ska kunna dra nytta av dagsljuset.

    Mmm, här dricks det också mycket te just nu. Hösten är utan tvekan högsäsong för tedrickande här hemma. Jag har ju dessutom gott Dorrote att dricka. :)

    Tack kära Dorro för allt ditt stöd de där dagarna efter branden. Och ditt erbjudande om hjälp värmer mitt hjärat så eftersom jag vet tt du skulel komam som ett skott om jag bad dig. Du är en pärla. Men du ska veta att din omtanke, värme och bloggkärlek var precis den hjälp jag behövde. Det stärkte. Tack!♥

    Sköt om dig vännen och ha en bra start på den nya veckan.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att ni tar er framåt trots branden. Det är ju lätt att bli knäckt när sådant händer.

      Radera
  4. Svar
    1. Hehe! Ja man får ta vad man har...

      Radera