10 oktober 2012

Noel pratar.

Morgonsamtal med Noel:

Vem ska du leka med idag?
Livia.
Vad ska ni leka då?
Jag ska laga mat till Livia. Jag måste blanda med skeden. Hon tar mitt godis så jag inte hade två.
Ska du leka med Oliver också?
Han bara gnällar. Han vill inte äta och gnällar när han inte får äta med salladsskeden.
Jaha.
Ska du leka med Adam då?
Nä han bara argar.    

För någon dag sedan lekte Noel med sin nalle och slängde ner den i sin resesäng. Han försökte få upp den men nådde inte så han hämtade en stol och gjorde ett nytt försök men det gick fortfarande inte.

Mamma, jag kan inte hämta nallen.
Ok, vad ska du göra då?
(Noel sätter sig på stolen och tänker)
Kanske en fluga kan hjälpa mig. Den kan fluga ner och hämta den.

Och för ett bra tag sedan när Noel envist lekte med en boll inomhus och jag om och om igen sa till honom att sluta tittade han på mig och sa:

Om jag kastar bollen i taket gör det inget för den kommer bara ner igen.  

2 kommentarer: