23 oktober 2012

Jobb och inredning.

Jag har ju inte berättat om mitt nya projekt. Det är faktiskt väldigt konstigt att jag inte skrivit ett superlångt inlägg om det och sedan skrivit minst fem inlägg om det varje dag. Väldigt konstigt. Det är även underligt att jag knappt berättat vad jag jobbar med men det tror jag att jag till viss del har gjort med mening. Min blogg har aldrig handlat om jobb vilket är rätt självklart eftersom jag inte jobbat på sex år så det känns skumt att börja skriva om den biten. Samtidigt är det ju så att det nu är en väldigt stor del av mitt liv. Jag har märkt att det är många som inte nämner vad de jobbar med i sina bloggar och jag är rätt säker på att det finns ett syfte med det.

Det jag kan säga om mitt jobb är att det för det första inte är ett riktigt jobb egentligen. Det är en praktik, traineetjänst. Jag får betalt via arbetsförmedlingen. Jag lär mig nya saker varje dag och får göra saker som jag verkligen tycker om att göra. Flera av de saker jag önskat att mitt jobb ska innehålla är precis vad jag håller på med just nu. Jag sköter företagets blogg, jag grejar med facebook, jag skriver nyhetsbrev, jag sköter delar av hemsidan, jag organiserar, jag är social med människor och jag jobbar hemifrån för det mesta och kan bestämma mina arbetstider. Ungefär så ser mitt jobb ut och jag förstår fortfarande inte att det finns.

Okej, okej, jag ska berätta om projektet jag pysslar med nu förutom allt det där andra jag just skrev. Jag inreder! Jag inreder företagets frisörsalong. Jag får bestämma precis allt. Så jag har surfat idéer och skrivit listor och gått runt i stan och tittat på hur andra har gjort med sina salonger. Hur roligt som helst. Jag har lånat företagsbilen och företagskortet och åkt iväg och shoppat. Jag har letat målare och beställt skyltar och schabloner. Flera mood boards har jag gjort också innan jag bestämde mig för vilken som skulle gälla. Alltså jag tror faktiskt inte alls att ni kan förstå hur kul jag har det på jobbet.

Jag är verkligen lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar