24 oktober 2012

Fokusmånad i november.

Jag har bestämt mig för att november ska bli en fokusmånad. Jag ska vara mer noga med min planering av träning och mat och skriva ner varje dag hur det känns. November känns som rätt månad för detta för det blir som en laddning inför jobbiga december. Med jobbig menar jag allt det där goda som man äter under hela december. Om jag arbetar hårt under november och ser tydliga resultat så tänker jag att jag ska vara mindre benägen att falla för en massa frestelser under alla adventsfikor, julgodistillverkningar och julmat. Jag kan ju i alla fall intala mig själv det eller hur?

Det senaste har det gått sisådär med all träning. Efter knäproblemen har jag inte riktigt lyckats komma in i rutinerna igen och därför behöver jag fokusera extra mycket på detta för att ta mig tillbaka igen. Här ska inga kilon läggas på utan det är ju meningen att fler ska ramla bort. Sådan är ju planen.

Så här tänker jag att det ska se ut:

  • Planera matsedel för varje vecka så att bara den mat jag ska äta finns hemma. Inget annat!
  • Morgonträning varje dag.
  • Kvällsträning fem dagar i veckan varav ett pass är yoga.
  • Mäta och väga mig den 1 november och sen jämföra när månaden är slut.
Jag återkommer igen med detta den första november. Jag behöver tänka igenom det mer och planera hur jag ska göra för att få till det mellan jobb, barn och man. Alla ska ha uppmärksamhet och en glad Dorro.

2 kommentarer: