18 oktober 2012

Höstrusk.

Nu har verkligen höstrusket kommit igång. Löven på träden är vackra men vädret är trist. Inget man längtar efter att gå ut i. Inte jag i alla fall. Jag sitter hellre här hemma och myser. Jag har ju fördelen att kunna göra det trots att jag jobbar. Idag har jag suttit i soffan och kurat med datorn i knät och pysslat med jobbsaker.

När jag är hemma ser man mig oftast iklädd mina knallrosa benvärmare. Vårt hus är alltid kallt och jag går runt och fryser så benvärmare är toppen.


Te värmer ju förstås fantastiskt bra och det kan man dricka hur mycket som helst på en dag. En nödvändighet när man jobbar.


Fast just nu sitter jag faktiskt och läser senaste Buffé. Jag behöver matinspiration.


Så ja det är höstrusk men härinne hos mig är det mysigt bara benvärmarna är på.

1 kommentar:

  1. Dricker oxå te i mängder! Idag hamnade det en paket YogiTea i kundvagnen, organic Cinnamon spice ... nu luktar det pepparkaksdeg i skåpet hojtade dottern när hon kom hem! Och som jag njutit av detta i eftermiddags när jag kurerade mig under filten i soffan:)

    Kram Suz

    SvaraRadera