19 oktober 2012

Min vackra vackra.


I morgon har det gått en vecka. En vecka sedan den försvann. Min vackra vackra med diamanter. Väl uttänkt med en påminnelse om ett viktigt förbund. Min vackra vackra med symbolik vackrare än något annat med en betydelse utöver det vanliga. Min vackra vackra som nu ligger någonstans och jag vet inte vart. Jag har vänt upp och ner på det mesta. Letat i varje vrå och i minsta lilla leksak. Ingenstans finns min vackra vackra. Den är spårlöst försvunnen. Min vackra vackra som jag valde med omsorg och blev förälskad i och inte kunde tänka mig någon annan. Det kan jag fortfarande inte. Den är den vackraste.

Min vigselring är försvunnen. Den ligger i vårt hus någonstans men vi kan inte hitta den.

6 kommentarer:

  1. Fyy så jobbigt!! Hoppas att den dyker upp!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, det hoppas jag också.

      Radera
  2. Åh nej, hoppas ni hittar den snart! Det är bara en sak, men en fin sak med mycket symbolik och kärlek ... en sak som betyder mer än andra världsliga ting.

    Kramar till dig!
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den betyder mkt men självklart fint det mycket som är viktigare än en ring.

      kram kram

      Radera
  3. Usch, vad tråkigt! Jag förstår att du är förtvivlad vännen. Jag Hoppas verkligen att ni hittar den snart. Ett gott tecken är ju trots allt att den finns i ert hus och inte att du tappat den på stan. Håller tummarna för att den snart är tillbaka på ditt finger igen.

    Kram Lotta

    Ps. Glöm inte att kolla vattenlåsen ifall den trillat ner i vasken, handfatet eller liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det konstiga är hur något kan vara så svårt att hitta när det finns här nånstans. Jag har vänt upp och ner på nedervåningen. Imorn får övervåningen sig en omgång. Mannen ska kolla vattenlåsen har han lovat. Inte en chans att jag tar mig in där och pillar:P

      kram kram

      Radera