22 oktober 2012

Och det blev...

...fluffig omelett med champinjoner, lök och ost. Till det åt vi grönsallad med gurka för det är vad barnen tycker bäst om.

När jag gör omelett vispar jag äggvita och äggula separat. Äggvitan ska vispas hårt och äggulan vispas med lite majonnäs, salt och peppar.


När äggen är vispade blandas det samman försiktigt.


Champinjoner och lök steker jag och häller i lite soja och kryddor.

När den ena sida är gyllenbrun lägger jag på champinjonerna och osten och lägger över halva över den andra halvan och låter det bli klart.


Sedan äter vi det med salladen. Nom nom.

2 kommentarer:

  1. Det där sättet att göra omelett på måste jag testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra. Det är fluffigt och det gillar jag.

      Radera