08 oktober 2012

En underbar helg.

Det har varit en helt underbar helg samtidigt som det har varit hektiskt och väldigt mycket att göra. Jag har lagat mat, organiserat, försökt få andra att varva ner, varit på hårsalong med en brud, sett ett fantastiskt par vigas, träffat alla mina underbara svägerskor, umgåtts med den nya delen av släkten, lekt med en glad Noel, sovit för lite och skratta massor.

På fredagen var det mest matlagning det handlade om. All mat skulle förberedas och det tog sin lilla stund kan man säga.


Jag hade god hjälp av svägerskan Rebecka som är Mikaels enda syster. Han har ju tre bröder också.


Svärmor skalade och skivade 10 kg potatis till potatisgratängerna.


På lördag morgon var jag uppe redan klockan sju för att köra bruden till frisören för håruppsättning och smink.


Hon var nervös men väldigt glad hela tiden. Och förväntansfull.


 Klar med tiara och allt. Fantastiskt vacker!


På väg till bilen för att ta sig till den väntande brudgummen. Det var inte lätt att gå i de höga klackarna. Hon hade valt skor som jag inte ens klarade att stå i och då är jag bra på att gå i höga klackar.


Här är de gifta tu. Så glada och vackra! Det var en fantastisk ceremoni. Så många fantastiska saker som sas, många tårar och ett brudpar som inte kunde sluta le. Precis som det ska vara.


Mamman med en mycket trött kille. Han ville inte alls titta på brudparet. Han ville leka med lego.


Utomhus var det fem grader och sol. Fotograferingen pågick i tre timmar. Under tiden som de fotograferades åkte vi och gjorde klar middagen.


Finaste!

Svägerskan Lotten som väntar på en liten som ska titta ut i december.


Får man slänga sina barn i papperskorgen?



En fantastisk helg!

Jag fotograderade inte så mycket eftersom vi hade en fotograf med oss hela dagen. Det var skönt att slippa springa runt med kameran i högsta hugg hela dagen för att vara säker på att allt bevarades. 

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk helg! Grattis till det fina brudparet. :)

    Kram Lotta

    Ps. Så fin bild med dig och Noel. Kärlek♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen en fin helg!

      Radera