13 november 2010

Bara en massa trams så lägg inte din tid på att läsa detta

Klockan är sent och jag är uppe. Det hör faktiskt inte till vanligheterna längre att jag är uppe efter klockan 23.00. Jag lägger mig faktiskt ofta tidigare än så. Varför? För att det är smart och man är piggare. Eller i alla fall så är man piggare om det inte är november och det är omöjligt att vara något annat än trött.

Jag har nyss dammsugit nedervåningen. Jepp, mitt i natten. Har man mig som mamma så måste man kunna sova vidare trots att det dammsugs. Ploppen har lärt sig och med Stella har det aldrig varit något problem.

Här hemma hos oss har vi projekt göra ordning övervåningen på gång. Klädkammaren i Stellas rum har inga väggfasta hyllor längre och Mikael har börjat att spackla. Stellas rum ser ut som en lagerlokal ungefär förutom den lilla snutten av rummet där hennes säng står och hennes leksaker finns. Det är inte en snygg syn men snart kommer det att vara det. Det ska byggas upp en vägg så att det blir två rum istället för ett. Klädkammaren ska bli ett ljusrum/avslappningsrum. Jaja, vi är galna och jag har en massa tokiga idéer men det är sådan jag är. Mikaels arbetsrum ska flyttas till ett av de nya rummen och Ploppen ska flytta in där istället eftersom vi ju nu verkligen behöver klädkammaren som han sover i. Som ni hör: en massa att göra men vad skönt det ska bli att ha en färdig övervåning. Det ser jag fram emot.

Jag skulle ha suttit och läst en massa böcker denna veckan var planen men så blev det inte för inget blev ju som jag skrivit tidigare som jag planerat. Nästa vecka kommer det inte bli mycket tid över för läsning men en liten snutt om dagen ska jag nog hinna med tror jag. Det jag planerar att hinna med förutom en massa kalasande för en Stella som fyller sex år är att göra en uggle-tavla av filttyg till Noel. Det ska bli roligt men säg inget till honom för det ska bli en julklapp.

Tjena vad jag svamlar. Detta är så typiskt mig när jag inte lägger mig när jag borde. Jag hamnar här och skriver en massa dravel som ingen vill höra. Helt onödigt men tydligen nödvändigt för mig. Men så har jag ju kommit fram till att det ju knappt är någon som läser här i alla fall och bloggen är för min skull så det spelar faktiskt ingen roll. Någon gång när jag blir rik så ska jag nog göra min blogg till en bok bara för att det kan vara kul att ha. Det jag skriver här är ju trots allt om mig och min familj och våra liv. Det vill man ju spara. Eller?

Blablabla...nu ska jag lägga mig. Imorgon är det städdag i området. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar