15 november 2010

Tidiga måndagstankar.

Måndag morgon och en ny vecka. Förra veckan var inte som vanligt så det känns ganska skönt att ha en ny måndag känner jag. Ganska bra det där med att måndag kommer tillbaka med jämna mellanrum.

Mikael och Stella har precis gått ut genom dörren och Noel och jag försöker komma igång med dagen. Noel tar ur sina leksaker ur korgen. Kollar så att allt verkligen ligger där och lägger sakerna utspridda på golvet så att det ska vara enklare att leka sen. Ja, och jag måndagsfunderar.

Denna veckan känns ganska så lugn än så länge men varje gång som jag tror det så händer det något som gör att det blir kaos. Men som jag vet så ser det ut så här:

  • fira fars dag i dag måndag eftersom vi ville att Stella skulle vara med.
  • jag ska till sjukgymnasten idag och Stella ska följa med (får se hur det går. Tjejen kan ju inte vara tyst en sekund).
  • nästa planerade sak är inte förrän på torsdag då Stellamyran fyller SEX år! Hurra! Hurra! Hurra! Då ska vi fira med frukost på sängen och presentöppning.
  • sen blir det familjekalas på söndag.
  • på kvällarna ska vi greja med klädkammaren och annat som ska göras runt huset.
Det är allt som jag egentligen har koll på resten får komma som det kommer. Det blir ju alltid en massa städning och matlagning och lek med barnen. Sådant där som hör till en trevlig vardag.

Jag ska försöka så gott jag kan att få in två joggingpass under veckan. Det behövs verkligen för kroppen gör ganska ont och jag vet att det känns bättre om jag har rört på mig. Och så måste julklappspysslandet få ett uppsving igen annars blir de inte klara i tid.

Så ungefär tror jag att det kommer att bli. Det blir bra tror jag.

Hoppas ni alla har planer för en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar