17 november 2010

Massor med mys!

I dag har vi en mysdag. Vi tar dagen som den kommer.

Hittills har vi legat i soffan och tittat på bolibompa läääänge på morgonen. Jag älskar att dela filt med Stella på morgonen och titta på barnprogram. Ja, faktiskt så gör jag det. Vår gemensamma favorit är Charlie och Lola. Då jublar vi båda två.

När vi slappat klart i soffan tyckte Stella att det var dags att sortera sina kläder så då gick vi upp och gjorde det. Vi satt i hennes säng och gick igenom varje klädesplagg. "Gillar du den här?" och "Kan du prova den här så vi vet om den passar". Vi hade väldigt trevligt faktiskt och nu ligger alla hennes kläder fint vikta i hennes garderob. Håller säkert i en kvart i alla fall.

Sedan var det dags för vila. Ploppen somnade direkt och Stella satte sig och spelade spel i min säng och jag satte i öronpropparna och somnade. Dryga timmen blev det. Underbart!

Nu har vi precis ätit varsin supergod BLT! Bacon är mums! Och alldeles strax ska vi göra chokladbollar har Stella bestämt.

Vi tar det piano som ni märker. Vi bara njuter av varandras sällskap. Det gillar vi.

P.S. Stella har tydligen aldrig gjort chokladbollar förut. Betyder det att jag är en dålig mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar