02 november 2010

Ibland förvånar jag...

Ibland händer det att jag förvånar mig själv. Förvånar mig själv i hur mycket jag faktiskt orkar göra på en dag. I dag känner jag mig som en galen kvinna instängd i ett kök men jag har roligt.

Jag har hittills:
  • "grillat" en kyckling
  • kokat en höna (för buljongen blir god bas till soppa)
  • lagat köttgryta
  • lagat korvstroganoff till Noel som jag ska frysa in och ta ut när han är hungrig
  • bakat två tårtbottnar
  • bakat hallongrottor
  • sorterat bort leksaker som Stella inte leker med längre tillsammans med Stella
  • fixat godispåsar tillsammans med Stella
  • sopat golvet i köket en miljon gånger
  • gjort en häxkjol till Stella
  • hjälpt Stella med diverse pyssel och tröstat Noel när han slagit sig
  • mätt Stellas huvud så jag kan sy en häxhatt

Jag har kvar att göra:

  • sy en häxhatt
  • göra två tårtor: en ögontårta och en mumietårta
  • fixa middag (det blir köttgryta men det behövs potatis och sallad till)
  • städa köket
  • dekorera med fladdermöss och spöken
  • köpa maränger
  • städa undan alla mina syprojekt så att barnen kan sitta och äta tårta vid bordet
  • dammsuga eftersom det har gått en dag av lek och stoj

Det kommer säkert till saker till listan som ag inte kommer på just nu.

Jag känner mig lite imponerad helt klart. Det ska bli roligt med Halloweenkalas imorgon. Undra vad alla barn kommer vara utklädda till? Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar