01 november 2010

November

Jag vill bara säga det att det är november nu. Oktober är slut. Hösten kommer snart övergå i vinter. Det kommer bli iskallt.

Det viktigaste med att det är november är att min lilla stjärna fyller år och att vi får lov att förbereda oss för julen utan att det är allt för konstigt. I november sys det masssor, man besämmer alla sista julklapparna (jepp i november inte i december), man dekorerar för advent eftersom första advent infaller i november och man myser i soffan med varmt te och njuter av att det är helt okej att sitta i sin soffa och slappa.

November är inte min favoritmånad. Den är mörk, trist och jag blir tröttdeppig men om jag fyller den med saker som jag tycker om att göra så brukar jag ta mig igenom utan några större svackor. Planen är att lyckas med det i år också.

Det första för att det ska bli en bra månad är att lägga sig i tid om kvällarna så därför tänker jag inte skriva mer utan göra mig klar för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar