19 november 2010

Klädutmaning 2.0???

Suck! Jag vill också delta i Klädutamning 2.0. Men det går ju inte när allt man har in sin garderob är för litet i stort sett.

Jag tycker idéen är galet bra och det är verkligen viktigt att inse att vi konsumerar alldeles för mycket och aldrig är nöjda med det vi redan har. Nu råkar inte just klädinköp vara det som är mitt största problem när det kommer till att spendera pengar men det går ju att dra ner på det ännu mer. Kan inte påstå att jag köper kläder ofta men det vore ändå bra för visst har jag kläder som bara ligger och skräpar. Jag har nyligen gått igenom min garderob och har en stor hög med kläder på golvet som ska lämnas till bättre behövande. Jag kanske borde omvärdera den där högen och gå med i utmaningen i alla fall.

Ska jag gå med så måste jag ärligt säga att ska det funka så blir jag nog tvungen att köpa i alla fall en kjol till och en kofta för att det ska gå ihop. Jag har två kjolar som jag använder och ett par byxor som knapparna är försvunna på och ingen kofta alls för alla åkte i soppåsen för de var söndriga. Det är det som passar. Jag har flera par byxor som väntar på mig när kilona ramlar av mig. Så egentligen är det nog så att jag kan vara med om jag samtidigt går ner i vikt. Ha! En bra morot med andra ord! Inget mer köpande, viktnedgång och gamla kläder som plötsligt passar och känns helt som nya!

Det här med att övertala sig själv verkar jag vara en fena på. Så vad säger ni som brukar läsa min blogg: Är ni med???? (Katrin detta är något för dig som dessutom kan sy så att det gamla ser ut som nytt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar