20 november 2010

Inte så tidiga lördagstankar.

Lördag och min sovmorgon uteblev för mannen var för trött och behövde sova mera men det gjorde inte så mycket för Noel sov till 8.20. Det var ganska skaplig sovmorgon ändå.

Stella rusade ut i snön och lekte där en stund med valpen Bella som bor granne med oss. Jag la mig i soffan och funderade över dagen och Noel ja han lekte. Han körde samma rutin som varje morgon: ta ut alla leksaker ur leksakskorgen.

Nu dammsuger Stella nedervåningen och för en stund sedan körde jag ett zumbapass och en kortis på cykeln. Faktiskt körde jag lite övningar med hantlarna också och några magövningar. När jag var klar med det säger min underbara träningscoach Stella: "Mamma du ser smalare ut." Min Stella är den bästa i världen.

I dag ska Mikael greja med klädkammare/ljusrummet och jag ska fortsätta att organisera kläder. Jepp, det känns som det här med klädorganisationen aldrig tar slut. Det är för att jag har en tjej här hemma som älskar att klä på sig så varje gång jag har ordnat fina högar och tror att jag är klar så är hon framme och "omorganiserar". Det är okej för hon har haft så roligt men idag ska allt hamna i påsar och hyllor.

Förutom organisation av hemmet så ska jag förbereda kalas för Stella som vi ska ha imorgon. Då kommer familjen hit för att fira en Myra och en liten Plopp. Eftersom vi är i kyrkan större delen av dagen så behöver jag fixa det mesta idag.

Som ni hör har vi en ganska välplanerad dag. Vi får väl se hur mycket av det som verkligen blir gjort.

Ha en bra lördag allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar