26 november 2010

Lite pladder.

Jag sitter i min soffa helt ensam. Mikael är på julbord med sitt jobb och Noel ligger i sin säng och "sjunger". Det är tyst. Mina öron njuter.

Jag har påbörjat klädutmaningen men helt glömt bort att fotografera fast det har jag nog gjort lite med mening för jag tycker inte om att bli fotad. Jag ska lägga upp lite bilder jag lovar. Det är ju inget speciellt precis så det är ju inget att se.

Jag har varit igång med att samla ihop saker här hemma som vi aldrig använder och därför inte alls behöver ha. Vi ska sälja allt som vi inte behöver. Det finns ingen anledning att det ska ligga och skräpa i skåp eller förråd. Det som inte går att sälja lämnar vi till Reningsborg. Kanske finns det någon som behöver. Det känns befriande att göra det här och samtidigt får vi lite extra pengar att stoppa i hål som behöver täppas. Det känns bra. Plotter gör mig stressad.

Jag skulle vilja sätta mig och göra något kreativt nu ikväll men jag orkar inte. Istället tror jag det blir att jag lägger mig väldigt tidigt. Jag har ingen aning om när Mikael kommer hem. Imorgon ska jag ha en lugn dag. En mycket lugn dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar