12 november 2010

Tacksamhetsfredag!

Det har varit en konstig vecka.

I söndags bestämde jag mig för att ta en datorpaus. Det har gått utmärkt. Det har varit riktigt skönt att inte ha koll på vad alla gör hela tiden. Det enda jag har gjort är att kollat min mail någon gång om dagen och kollat uppdatering på hur det går för min kära vän Lisa och barnafödande. Ingen bebis än vad jag vet men idag vore inte dumt tycker jag. Han får ett fint personnummer då:101112!

Veckan började bra. Jag tog det väldigt lugnt. Sen kom tisdagen. Det var ingen bra dag alls. Jag vaknade till snö och blåst men det hemska var att min kropp gick i strejk. Jag kunde inte lyfta Noel, inte gå i trappor eller något annat för den delen. Mikael fick stanna hemma och ta hand om mig och lille Ploppen. Hur trevligt som helst men inte riktigt som jag hade tänkt min vecka.

På onsdagen kändes kroppen bättre men Mikael stannade hemma för säkerhetsskull och tur var det för Noel fick för sig att bli magsjuk. En bajsblöja var femte minut. Inget kiss. Eftersom han inte kissade och blev galet röd i rumpan så fick vi ta en tur till akuten. Vi fick en grym salva till hans rumpa. Stackars stackars röda och såriga rumpan.

På torsdagen fortsatte bajsandet och Mikael kände sig lite sådär. Stella kunde inte komma hem som planerat för det vore ju dumt om även hon blev sjuk så hon fick stanna hos sin pappa. Noel kröp runt hela dagen med rumpan bar och det röda började se bättre ut.

Och idag har det varit massor med bajs men nästan inget rött i rumpan. Mikael känner sig fortfarande sådär. Jag har varit och fikat med min underbara myra för jag saknar henne så mycket när hon inte är med mig. Vi hade det väldigt mysigt!

Idag när Noel kröp runt naken här hemma blev det plötsligt väldigt väldigt tyst. Alla som vet något om barn vet att det betyder bus av något slag. Detta buset var inte ett bus som mamman kunde skratta åt. Äckligt bus var det. Lille Ploppen fick för sig att smaka på sitt bajs. Det hamnade ju så fint nedanför honom och då måste man ju testa. Blääääää! Så nu vet han hur bajs smakar så då kan vi stryka det på listan över saker man ska ha smakat på i livet.

Jag är tacksam för:
  • en underbar man som alltid är villig att ta hand om lilla mig
  • den svenska sjukvården de gångerna den fungerar som den ska vilket det gjorde denna veckan
  • en underbar dotter som tycker om att vara med sin mamma. Mamma saknar dig massor Myran!
  • att jag trots lite tumult under veckan fått bra med sömn och haft tid att bara sitta och slappa och läsa
  • bra rumpsalvor som läker röda rumpor
  • att blåsten försvann och med den ontet i kroppen.
  • värktabletter som fungerar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar