24 november 2010

Jag vill ha köttbullar till lunch mamma...

...nåt annat vill jag inte ha!

Det är Ploppen det. Inget annat vill han äta än köttbullar. Och välling förstås. Kommer man med en sked full med mat stänger han mycket bestämt munnen och vänder bort. Lägger mamman fram köttbullar så trycker han i sig en efter en. Hur kan det vara möjligt att han växer och går upp i vikt? Ja, fråga inte mig för jag förstår det inte. Han äter absolut inte så mycket som han borde på en dag.

För tillfället är det inte bara matvägran som gäller utan han tävlar också i "Världens gnälligaste bebis" och jag är ganska säker på att han kommer att vinna. Det gnälls från att han vaknar tills han somnar hela dagarna om och om igen. Det kryps gråtandes efter mamman eller så hängs det i byxbenen. Konstant och hela tiden. Jepp, mamman blir galen men samtidigt så är han ju bebis och har rätt att gnälla men det hjälper inte när eftermiddagen kommer och mammans öron är trötta.

Det är den här mammans lilla vardag för tillfället. Så tycker ni att mamman ser grå och trött ut så vet ni varför. Hon har döda öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar