14 november 2010

En lat söndag.

Vi är aldrig hemma vid den här tiden på en söndag. Vi är i kyrkan. Idag är en av de få söndagar som vi inte är där. Vi har haft magsjuka och jag kände att kanske smittar vi fortfarande. Jag har ingen aning men jag känner att det kanske är dumt att smitta en hel församling.

Så vad gör man när man är hemma. Jo, då tar man det bara lugnt och gör i stort sett ingenting. Lite svårt tycker jag eftersom jag ser en massa saker som behöver göras. Jag blir rastlös.

Vi ska till Mikaels föräldrar senare och äta middag. På vägen dit ska vi på en husvisning. Ett fint hus från 20-talet. Det ligger på landet nära stan. Precis så kan jag tänka mig att bo i framtiden. I dag ska vi bara titta. Inte köpa. Jag tycker om mitt fina radhus och tänker bo här ett tag till. Det är nästan landet. Vi har ju kossor på andra sidan gatan.

Det enda jag tänker göra innan vi åker är att städa ordning köket lite. Alltid trevligt att komma hem till ett rent kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar