23 december 2010

Dan före dopparedan.

I morgon är det julafton och här råder fortfarande lugnet. Jag tror aldrig jag varit ute i så god tid med allt som jag varit i år. Självklart finns det saker kvar att göra men det känns inte stressigt.

Jag har städat av på matsalsbordet där allt från pysslandet legat. Kaos kan man säga men nu ligger allt på sin plats och bordet har fått en röd duk och det ser julfint ut. I kväll ska det lagas skinka och Jansson. Jag har aldrig gjort en Jansson faktiskt men kan inte tänka mig att det ska vara speciellt avancerat. Hinner jag så har jag en sorts kakor kvar att baka men jag har insett att det nog blir jul även utan dem. Och så ska det packas julklappar. Det gör jag alltid på kvällen den 23e. Ger den där sista droppen av julstämning.

Hoppas att ni andra har en lika lugn dag som jag.

2 kommentarer:

  1. Hej Dorro!

    Skickar en stor julkram till dig och familjen och en önskan om en riktigt god jul. Ta hand om varandra och njut av ledigheten!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: Tack! Jag tänker njuta massor. En stor julkram från mig också. Jag önskar dig fantastiska dagar med din familj.

    Kram dorro

    SvaraRadera