13 december 2010

En produktiv helg och en ny vecka.

Det har varit en bra helg. Vi hann med mycket utan stress. Grinden är på plats så nu kan busungen inte ta sig upp för trappan längre och mamman kan ägna sig åt vettigare saker än att springa och hämta ner honom varje sekund.

Förutom städning, pysslande och grindbyggande åkte vi och umgicks med min syster med familj. Det var väldigt trevligt.

Denna veckan fortsätts det med städandet. Lite i taget så ska det allt vara väldigt fint här till jul. Detta är veckans plan:
  • gå på lussefirande i Stellas klass - mycket fint!
  • städa hela övervåningen - badrummet klart.
  • städa tvättstugan - pågår för fullt. Tvättmaskinen går i ett.
  • rensa i alla köksskåp - har bestämt mig för att det är överambitiöst. Tar det efter jul.
  • baka pepparkakor med Stellas och kompisar på tisdag - så roligt de hade. Underbart att se.
  • julköttbullar - klart
  • få klart allt julklappspysslande. Det börjar bli klart nu.
  • klä granen - så fin så fin!
  • möblera om vardagsrummet, igen! - vi tar det efter jul bestämde vi.
  • fira fjärde advent (ojoj vad tiden går fort) - klart
  • baka julkakor - hann jag inte med. Inte den sorten jag hade tänkt i alla fall.
Det finns att göra även denna vecka. Tänk att det aldrig dyker upp en tom veckan. Underligt tycker jag.

Ha en skön vecka allihop och glöm inte att njuta av julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar