28 december 2010

Piga för en dag.

"Får jag vara piga hela dagen imorgon?"

I dag är Stella piga. Hon tar hand om allt här hemma. Helt frivilligt.

Än så länge har det sett ut så här:
  • Stella har underhållt Noel i hans säng medan mamman fick ligga kvar i sängen en stund till.
  • Mamman har fått frukost på sängen.
  • Hon har städat alla Noels leksaker från golvet.
  • Tömt diskmaskinen.
Det ska bli intressant vad som händer under resten av dagen. Mamman blev erbjuden att få ligga i sängen hela dagen vilket hade varit helt underbart men jag är uppe.

uppdatering:
  • fyllt diskmaskinen
  • kokat potatis
  • plockat undan Noels leksaker igen.
  • ställt ordning alla skor i hallen.
  • strukit tvätt med sitt eget låtsasstrykjärn.
  • lekt en hel massa med Noel.
  • ska strax dammsuga.
  • och senare ska hon laga spagetti och köttfärssås till middag.
Nyss sa hon att eftersom mamman är så trött så är det okej att jag går och lägger mig. Hon tar hand om Noel. Men nu kommer snart pappan hem och då får han ta över.

Uppdatering igen:

Stellas middag blev mycket mycket god. Hon lagade spagetti och köttfärssås tillsammans med Mikael medan mamman låg på soffan och lyssnade på deras konversation. Mycket mysigt!

2 kommentarer:

  1. underbara tjej.
    jag skulle gärna låna henne men vad ska du ta dig till då...

    massor av kramar till er

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja, vad skulle jag ta mig till då. Pigor finns det inte gott om nuförtiden.

    SvaraRadera