18 december 2010

Kakor och julglädje.

De senaste dagarna har det bakats och grejats för fullt. Jag har hunnit med en hel massa. Huset är nu städat och i stort sett allt är bakat. Köttbullarna är klara och det mesta är sytt. Imorgon ska vi göra mozartkulor och knäck. Hur mysigt som helst.

Julen står verkligen för dörren. Man känner hur luften börjat vibrera av förväntan över vad som komma ska. Överallt springer människor fram och tillbaka och julshoppar men jag håller jag mig hemma och njuter av julen. Istället ser jag hur grannarna bär hem sina granar och grejar med bak i sina kök. Det ser hemtrevligt ut. Jag älskar julen. Den bär med sig glädje. Jag känner mig djupt tacksam för att jag är här där jag är och har min älskade familj omkring mig. Kakor hit och knäck dit. Det är att göra allt detta tillsammans med dem jag älskar som är hela poängen. Det är det som gör mig lycklig! Jag ska försöka att behålla denna känsla även efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar