20 december 2010

Julstrumpor med personlig prägel.

Jag känner julen i hela min kropp. Lugnet har lagt sig över det Petterssonska hemmet. Ingen stress kvar även om det finns massor kvar att göra. Jag hinner! Nu njuter jag bara av att känna julen, av min gran och av alla godsaker.

I dag har jag suttit och sytt lite och gjort klart mina minijulstrumpor. En för varje person i familjen och en till Jesus. Det är trots allt han som fyller år. Jag har hängt dem på ett snöre på fotoväggen i vardagsrummet. Det ser finfint ut. På pappans strumpa blev det ett BMW-märke, Myran fick en ängel, Noel fick en bil, Jesus fick ett hjärta broderat med silvertråd och jag fick en blomma. Jag känner mig nöjd.

De andra syprojekten kan jag förstås inte avslöja. Jag lovar att fotografera allt innan de packas in i fint presentpapper och ges bort. Att göra egna julklappar är det bästa jag vet. Det ger mig glädje och jag tror att de som får uppskattar det också. Jag hoppas det i alla fall.

Näpp, dags att sätta sig vid symaskinen en kort stund före sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar