02 december 2010

Hur mycket äter folk?

Fixa julfest är jobbigt!

Hur mycket julmust dricker 150 personer? Hur ska jag veta det? Och köttbullar? Går det åt 900 stycken? Hur många köttbullar är det i ett paket? Om jag struntar i sill blir någon arg då? Måste man ha både knäckebröd och vörtbröd? Ja, det kanske man faktiskt måste. Hur många byttor rödbetssallad äter man?

För att inte tala om hur man får plats med 150 personer kring alldeles för få antal bord? Det går inte det har jag pusslat med i två timmar redan idag. Och om bordet upptar all yta nästan vart ska då granen stå? Den vi ska dansa kring för det måste man för barnens skull. Och hur ska vi hinna med mat, allsång, en massa framträdanden och dans kring granen på tre timmar?

Ja, ni märker hur paniken börjar ta sin plats här hos mig. Imorgon ska vi dekorera och handla all mat. Det kommer bli hysteriskt. På lördag ska vi se till att allt klaffar och vara nervös för om maten räcker. Usch! Usch!

Nu är klockan alldeles försent och dags för lilla mig att sova.

3 kommentarer:

  1. Så jobbigt det där då man aldrig vet om maten räcker till eller görs i överflöd.
    Men trevligt lär det iaf säkert bli!

    SvaraRadera
  2. Daniel: Ja, hur vet man liksom? Det är bara att gissa och hoppas att det räcker.

    SvaraRadera
  3. Jag har precis samma problem, fast vi är ändå bara 45. Lycka till iaf! Nu är det dags att åka och handla ;)

    SvaraRadera