21 december 2010

Svårt att sova så nattsuddartankar.

Jag hade svårt att somna inatt. Tänkte på tusen och en saker. Saker jag ska hinna med att göra före julafton. Inte för att jag känner stress utan mer av rädsla att glömma något. Jag funderade på året som gått och på året som kommer. Vad vill jag förbättra till nästa år? Oroade mig för julafton och alla som måste ut och köra bil och allt som kan hända på snöiga vägar. Funderade på vad Stella och jag ska hitta på för mysigt på onsdag. Tänkte på personer som jag känner som har det svårt och vad jag kan göra för att hjälpa. Undrade om jag någonsin skulle somna. Lyssnade på Noel snarka i rummet bredvid. Planerade syprojekt som jag ska ta tag i efter jul. Tänkte att det är dags att ta tag i lite rensning här hemma igen. Efter jul förstås. Försökte komma på hur det här med att gå ner i vikt ska gå till. Det är ju så svårt. Så där höll jag på. I flera timmar.

Känslan av att aldrig vara riktigt nöjd med sin insats tar över mig då och då. Nej, för att vara ärlig. Ofta. Det finns alltid mer jag kan göra och egentligen kanske jag orkar mer än vad jag tror. Gör jag det? Det vet jag ju inte för jag vågar inte försöka. I mitt huvud finns en bild av hur jag vill att mitt liv ska se ut. Livet ser ut som i mitt huvud men inte lika perfekt. Det är så mycket som behöver jobbas på och som behöver bli så där vackert som där inne i min galna hjärna. Jag vet ju att det inte är vettigt att tro att det man föreställer sig alltid kan bli verklighet men jag tror fullt på att om man satsar och försöker så kommer man väldigt nära. Detta låg jag och tänkte på inatt och kom på en massa smarta lösningar som jag nu förstås inte alls kommer ihåg. I natt var det galanta. Idag borta. Ibland önskar jag att jag kunde formatera om min hjärna så jag slapp gå och dras med samma tankar, misstag och problem hela tiden. Vore skönt med en liten hjärn-omvandling. En liten stund i alla fall. Antagligen skulle jag väl sakna mina tokigheter och mina kära vänner hallisarna. Hallisarna är det bara jag och mina närmsta vänner som känner men de är verkliga. Oftast inte så mycket men då och då kommer de och tar över. I natt var de väldigt närvarande kan man säga. Så ja, en hjärn-omvandling tack.

Nu ska fortsätta fira jul. Hej hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar