10 december 2010

Listor i mitt huvud.

Jag har en lista på saker som behöver göras eller jag vill få gjort före jul som är milslång. Den finns i mitt huvud. Skriver jag ner den på papper så kommer jag vara tvungen att erkänna att jag är galen och det känns jobbigt.

Det finns så många saker som är påbörjade här hemma men inte avslutade. Det mesta är små saker men som irriterar mig något så vansinnigt. Det skulle jag vilja ha klart. Inte för att det är nödvändigt före jul utan för att det stör mig och det måste bli gjort och en deadline kanske vore bra att ha. Jag behöver baka en massa till jul. Jag har inte börjat än. Jag har inte sytt klart allt som ska sys eller pysslat klart det som ska pysslas. En grind nere i trappan är en nödvändighet så den måste byggas och ta av tid som vi planerat ha till annat. Granen ska kläs och tomtarna tas fram. Tredje advent ska firas och Lucia står för dörren. Det så mycket. Så väldigt mycket.

Är det verkligen så här varje år? Jag är inte helt övertygad om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar