09 december 2010

Samtal med BVC-tanten.

Noel är förkyld så jag ringde till BVC för att tala om att vi inte kan komma idag som planerat. Telefonsvarare förstås.

När BVC-tanten ringde upp lät det ungefär så här:

-Men då kan ni komma på torsdag kl 9 istället.
- Ok. Jättebra. Jag har en fråga redan nu. Om han inte vill äta alls hur mycket välling ska jag ge honom för att han ska få i sig tillräckligt.
- En flaska morgon och kväll.
- Men alltså han äter ingenting annat än välling.
- Ingen mat alls?
- Jo kanske lite banan om jag har tur.
- Du kan inte bara ge honom välling. Det blir en ond cirkel av det.
- Jojo, men det är det enda han vill ha så hur mycket ska man ge för att veta att han får i sig rätt mängd näring.
- Men äter han ingen mat alls?
- Nä helst inte. Han gillar att äta små ostbitar, skinkbitar och majskorn men det äter han ju inte så han blir mätt av.
- Nä. Men då är ni välkomna nästa vecka då.
- Äh ok? Hej.

Men så käckt att få så bra råd tycker jag. Känner mig helt säker på vad jag ska göra nu. Solklart!
Jag är inte helt säker på att hon har alla hemma. Något fel är det helt klart.

2 kommentarer:

  1. Väldigt lustigt samtal. Be att få byta BVC-sköterska, utan tvekan. Jag bytte barnmorska på MVC efter inskrivningen och de sade att det är vanligt att man ber att få byta. Så tveka inte. Det låter som om det bara kan bli bättre :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Har tänkt det länge men nu är det dags. Brukar för det mesta svara på mina egna frågor men just denna har jag inget svar på. Byter snarast!

    SvaraRadera