20 december 2010

Julveckan!

Det har varit en fin helg. Min mamma kom hit på fredagen och stannade över till lördagen. Vi fick massor gjort och hade väldigt trevligt. Stella var lycklig över att ha mami här på besök. Lördagen gick mest åt till att städa men nu är julstädningen helt klar och det är underbart skönt.

Söndagen var härlig. Vi fick spontant middagsbesök vilket var väldigt roligt. Under tiden som maten klarade sig själv i ugnen gjorde vi alla mozartkulor och knäck tillsammans. Mysigt. På kvällen åkte vi iväg på julkonsert och fick oss en stor dos av julstämning. Underbart verkligen!

Och nu är det julveckan! Den bästa veckan på året förutom möjligen semestern på sommaren. Här ska njutas av ett fint julhem och de sista kakorna ska bakas. Självklart ska det fixas skinka och Jansson och annan god julmat. Vad roligt vi ska ha det i köket. Förutom all tid som kommer att spenderas i köket kommer det sittas en hel massa vid symaskinen som alltid på julveckan.

Njut nu allihop av denna underbara vecka som vi har framför oss. Jag ska tänka mycket på varför vi faktiskt firar julen under tiden som jag pysslar med mina bestyr. Det kommer bli en bra vecka det känner jag på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar