06 december 2010

Vilovecka med snor.

Den nya veckan då jag ska vila av mig julfesten börjar med en förkylning. Inte jag utan Ploppen. När Ploppen är förkyld sover han inte på natten. Han gråter om han inte får vara uppe och leka eller hoppa i mammas säng eller slå henne i ansiktet eller bita i hennes näsa. När en förkyld bebis biter i ens näsa får man snor i hela ansiktet. Det är inte mysigt.

Om jag kommer få vila denna veckan återstår att se men jag tänker göra mitt bästa. Förutom vila så ska jag:

  • Städa varje skrymsle av mitt hus till skinande rent annars kanske jag blir tokig. - nedervåningen klar!
  • Åka iväg på julmys med bästa tjejerna som finns. - underbart! Så trevligt!
  • Fira att min lille bebis fyller ett år! - finaste killen är nu ett år!
  • Sy, återigen skriver jag det på listan men denna gången måste det bli av. - håller på för fullt-
  • Beställa foton. - klart
  • Fira tredje advent. - klart
  • Försöka hinna med läsning och avslappning. - går sådär.
  • Se till att de få julklappar som inte är inköpta blir det. - hmm, hanns inte med.
  • Förhoppningsvis gå på ansiktsbehandlingen som blev inställd för ett par veckor sedan.
  • Baka julkakor. - skurna pepparkakor fick jag gjort i alla fall.
  • Hämta en gran hemma hos min pappa. Jepp, i år blir det plastgran. Säkrast så. - hann inte.
  • VILA!!!! - hinner inte. Har för mycket att göra.
Undra om det här med vila kommer hinnas med. Vi får väl se. Jag får helt enkelt göra sakerna sakta och se till att inte stressa upp mig.

Och bara för att jag känner att det måste sägas: Det är JUL!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Mmm.. snoriga bebisar i ansiktet är härligt. Jag tror att jag har snorfläckar från T på alla mina kläder just nu.

    SvaraRadera
  2. Miss Muffin: Ja verkligen. Snor på allt. Han nyser konstant!

    SvaraRadera