21 december 2011

Att ha tur!

När Mikael kom hem från jobbet flydde jag. Jag behövde tid för mig själv en liten stund så jag begav mig till ett av shoppingställena i närheten. Tänkte att det kunde vara trevligt att bara gå där utan att ha en anledning samtidigt som de runt omkring mig stressade som tokar. Och ja, det var trevligt. Jag strosade. De andra sprang.

Inne på Lindex hade de jippo. 25% på hela köpet så jag tänkte att det kan ju vara värt att titta efter om de hade någon fin jultröja eller så. Det hade de inte men jag hittade en tröja till Noel som bara kostade 30 kronor och eftersom jag hade all tid i världen så gjorde det mig inget att stå i den milslånga kön. När det var min tur betalade jag med rabatt 23 kronor för tröjan och fick dra en liten lott. Jag var sista kund att få en lott för de skulle precis dra vinnaren. Man kunde tydligen vinna ett presentkort på 500 kronor. Jaha tänkte jag och tog en och ställde mig åt sidan. Jag vinner aldrig så det kändes inte nödvändigt att ta en lott egentligen. Och så ropar de upp numret. Jag hade inte hunnit öppna min än så jag gjorde det i all hast och där stod samma nummer som de just ropat upp. 98. JAG VANN! Jag vann 500 kronor bara så där. Helt otroligt! Jag var helt chockad. Vilken grej.

3 kommentarer:

  1. Å stort Grattis till dig!

    SvaraRadera
  2. Men Gud vilken tur!!! Grattis! :) Ibland är det på rätt plats på rätt tid man ska vara och det var du verkligen! Vilken julklapp. Först en tröja för 23kr och sen 500kr presentkort :)

    SvaraRadera
  3. min tekopp: Tack så mycket!

    Trillingnöten: Ja man kan helt klart säga att jag var på rätt plats.

    SvaraRadera