06 december 2011

Symötestisdag - julpyssel.

Det har blivit lite julgranspyssel det senaste. En eftermiddag sydde jag 18 hjärtan. Det är väldigt lätta att sy men ska man sy så många så tar det ju en stund ändå. En sen kväll satt jag vid tvn och gjorde garntomtar. Det var riktigt roligt. Jag tror faktiskt att jag aldrig gjort några förut. Kan inte minnas det i alla fall. I lördags kom Stella på att hon ville göra pepparkakshjärtan i tyg till granen så jag letade fram brun filt och lite vitt garn för hon skulle ha glasyr runt. Hon klippte och sydde för glatta livet. Nu hänger allt och pryder vår gran. Hos oss klär vi alltid granen till första advent för jag tycker om att njuta av den före jul. Efter jul tröttnar jag väldigt fort på allt som är jul och oftast är all jul borta till nyårsafton.







För att se vad de andra i syföreningen gjort denna vecka så gå in på Husmorsskolan.

9 kommentarer:

  1. Jättefina julgransgrejer!! Och jag håller med dej om att julen ska fram till första advent. När jag var liten så tog mamma fram allt 2-3 dagar före jul men hade kvar sakerna flera veckor efter jul! Förstod aldrig riktigt det...

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen det randiga hjärtat, jättefint!

    SvaraRadera
  3. Vilka tjusiga grejer, gillar verkligen det randiga hjärtat. Kalasfina ju!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina stoppade hjärtan! Och fint med de bruna nyanserna på tomten och hjärtat. Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Trevligt med egna dekorationer i granen!

    SvaraRadera
  6. Söta tomtar och hjärtan. Hos oss är det bara granen kvar som ska pyntas.

    SvaraRadera
  7. Stina: Tack! Ja man vill njuta av allt det fina och mysiga så länge som möjligt. Hemma hos oss när jag var barn klädde man granen på julafton. Vad är det för mening med det?

    Annika: Åh tack! Det är min favorit också.

    min tekopp: Tackar tackar! Ja det randiga blev verkligen lyckat.

    Linda: Tack! Jag tog det garn jag hade hemma så det blev som det blev. kram

    Linda: Ja i år ville jag ha egengjorda saker i granen. Kändes kul.

    Fia: Åh vad roligt. Då har du det roligaste kvar att göra då. För klä granen är väl ändå det bästa?!

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra julgransprydnader. Jag har inte heller gjort några tomtar kanske dax att prova. Ha en fin vecka/Gela

    SvaraRadera
  9. Så fint och vad roligt att ha dessa inspirerande kreativa stunder tillsammans med likasinnade. Ni skapar så mycket fint tillsammans! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera