12 december 2011

Tacksamhet och måndagslistan på ett annat sätt.

Ibland sköljer känslan av tacksamhet och ödmjukhet över en. Min helg har varit fylld av tacksamhet till allt det vackra som jag har omkring mig. Allt det fina. Det har svämmat över.

Jag är tacksam över livet. Livet är skört och ibland blir man påmind om det och då kan man känna sig skrämd. Men inte jag. Jag känner mig ödmjuk för att det finns människor som vet vad de ska göra för att man ska vara kvar en stund till. Ödmjukhet över att det inte är jag som bestämmer hur länge jag lever och tacksamheten kommer över mig för att jag är jag. Jag är tacksam för så mycket att jag faktiskt inte kan uttrycka allt. Min familj. Min underbara underbara familj. Jag har två helt fantastiska barn. De ger mig så mycket glädje. Min man. Han är bäst. Ingen kan mäta sig med honom. Han tar tag i saker där han står och han gör det så bra. Han är nästan alltid glad och han är här med mig. Min pappa, min mamma och min syster. Vad skulle jag göra utan er? Ja ni hör ju. Jag får inte plats med all tacksamhet jag känner inom mig just nu. Tacksamhet för mitt hem, att jag har vad jag behöver, för mina vänner, för naturen, regnet, solen. Allt!

6 kommentarer:

  1. Du är så klok! Det är lätt att glömma bort vad man är glad och tacksam över, men du är duktig på att påminna dig själv. Det är fint.

    Hoppas du och din familj mår bra!
    KRam Linda

    SvaraRadera
  2. Försöker också påminna mig om sådant, det finns så mycket att vara tacksam för när man tänker på det! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg! Jag blev så glad när jag läste det!

    SvaraRadera
  4. Linda: Oj tack! Ja det gäller att påminna sig själv om hur bra man har det. Det finns så oerhört mycket att vara tacksam för. Kram

    tinajo: Det är bra att man ser till att komma ihåg. Vi dras så lätt med i allt klag överallt när vi egentligen har det så väldans bra.

    Trillingnöten: Jag har gått med ett leende på läpparna hela helgen. Tack!

    SvaraRadera
  5. Du skriver så fint!
    Det är viktigt att inte glömma bort att vara tacksam och älska...
    Ugglan är köpt på Grönbergs btw..

    Lussekram

    SvaraRadera
  6. Vilken skön känsla Dorro! För visst har vi så ofantligt mycket att vara tacksamma över. Omgivna av kärlek, mat på bordet och tak över huvudet. Och fria att tycka och tänka vad vi vill. Vad kan vara större rikedom än så?

    Fina du. Jag tycker också att DU är fantastisk. Tack för dina ord och jag lovar att göra alltihop och önskar dig detsamma. Och att vi ÄR fantastiska får vi inte glömma att påminna oss själva om varje morgon. ;)

    Ha en fin Lucia och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera