15 december 2011

Städning med en tvååring.

Att städa hos mig är inte en enkel sak. Varje liten grej jag tar mig för tar dubbelt så lång tid som den borde. Inte för att jag är noggrann utan för att jag har en tvååring som måste hjälpa till med allt. När jag ska städa köket måste han diska. När jag ska dammsuga tar han den ifrån mig. Ska jag dammtorka tar han trasan eller så doppar han sina leksaker i skurhinken. När jag tvättar golven häller han gärna ut vattnen så det blir extra rent. Tar jag bort kuddarna från soffan för att dammsuga den lägger han tillbaka kuddarna. Plockar jag bort leksakerna från golven ser han till att de snabbt är på samma plats igen. Jag blir trött bara av att tänka på att jag ska städa och det är en bedrift för en sådan som mig som ju tycker om att städa. Jag trivs att går runt och greja men för tillfället är det kombinerat med allt för mycket stress så jag är mest irriterad. Jag vet att jag ska vara glad för att jag har en så fin pojke. En fantastisk hjälpreda men så här i juletid när jag har saker som jag vill få gjort i tid så att nästa vecka inte blir helt galen känns det lite stressande.

Nu ska jag gå och försöka få tillbaka dammsugaren. Vi får väl se om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar