16 december 2011

Fredag.

Så kom då äntligen fredagen. Vanligtvis brukar jag inte längta så väldans efter fredag för den kommer ju förr eller senare ändå men denna veckan har varit lång. Ovanligt lång. Mest på grund av Noels nya fas som han är i som driver den här mamman till vansinne. Men nu är det fredag och helgen bjuder på en hel del roligheter.

Ikväll ska vi hem till min syster och julbaka. Det blir pepparkakor för barnen. Systern och jag ska baka lite andra småkakor och så planerar jag att göra Leilas hallontryffel och så blir det nog en omgång med chokladkola också. Stella och jag har sett fram emot detta i flera veckor nu så det är verkligen underbart att det är fredag.

Men först ska det grejas lite här hemma. Övervåningen ska få sig en omgång och kanske bakar jag något här hemma också. Funderar på skurna pepparkakor. De jag gjorde förra året var fasligt goda. Vad som händer återstår att se. Allt beror på en liten pojkes humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar