28 december 2011

Trött, dåsig och slapp.

Tröttheten efter allt julstök och julmys har kommit ikapp mig ordentligt nu. Jag orkar ingenting. Ögonen vill stänga sig hela tiden. Kunde jag välja skulle jag tillbringa en hel dag i sängen med min dagbok, penna och någon bra bok att läsa men det har jag inte möjlighet att välja så jag tar alla chanser jag får att ligga ner. Nu har jag just legat i soffan i någon timme medan Noel har tittat på Meckar Micke. Snart ska han sova middag. Hoppas jag. Då ska jag sova också.

Snart släpper tröttheten det vet jag. Det tar några dagar och sen är jag tillbaka i mitt vanliga lagom trötta jag. Jag är van vid att vara trött men det finns olika nivåer på det hela. När tröttheten släpper ska jag ge mig på nyårsstädningen. Nyårsstädningen är viktigare än julstädningen för mig. Min mamma har alltid sagt att om man börjar året rent så blir det ett bra år. Man får tro på det som man vill men jag tycker om traditionen så jag har tagit efter den. Allt julpynt åker ut och ersätts av lite nyårsfint för att sedan ersättas av det som brukar stå framme. Det är en av sakerna jag tycker om med julen att alla de vanliga sakerna ställs undan en stund och så blir de som nya igen när de kommer fram. Granen kanske kan få stå kvar ett litet tag till. Jag brukar tröttna på granen så fort juldagarna är över men det verkar som jag inte är det än i år men vi får se när jag kommer igång med städandet. Då är det mycket möjligt att den ryker.

Så alltså här händer det inte speciellt mycket. Jag sitter med mina funderingar i soffan men får inget praktiskt gjort. Men huvudet är fullt och där arbetas det hårt. Räknas det som något vettigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar