07 december 2011

Raderat och fjärrkontroller.

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om hur man tillagar en god köttgryta. Jag följer inget recept. Jag utgår ifrån vad jag har för kött och vad som finns i kylskåpet att ha i. Men så raderade min son hela inlägget och nu har jag ingen lust att skriva om det igen. Det får bli imorgon annan dag.

Nu tänker jag sura i soffan en stund men inte så mycket över att han raderade mitt inlägg utan att det enda jag för tillfället kan titta på på tvn är en kanal med motorsport. Noels fine kompis Espen gömde alla fjärrkontroller när han var här och lekte i förmiddags. Nu tänker ni: varför stänger hon inte av tvn? Jo, för om jag gör det så har jag en gnällig son efter mig som kräver att jag ska sätta mig ner och kramas. Det är väldigt mysigt att sitta och kramas med sina barn tycker jag men när det ska göras varje vaken minut då tycker jag att det blir lite jobbigt. Är tvn på så leker han mycket bättre. Han tittar inte alls utan trivs med ljudet. Jag är likadan. Jag får mycket mer gjort om jag har dumburken igång. Radio funkar inte lika bra. Jag vet inte varför. Vana antar jag.

Så där, nu vet ni vad som händer hemma hos mig denna eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Hej Dorro!

    Här hemma lagas det också ofta mat feter vad som finns hemma och dit fantasin tar oss. ;) Mitt problem är att jag glömmer att skriva ner recepten så när någon ber om den där goda maträtten så kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. ;)

    Trist när fjärrkontrollerna är på vift. Jag hoppas att du fick ordning på det till slut.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Lotta: Jag har samma problem. När jag sitter och äter och det visar sig att det jag lagat var lite mer än gott tänker jag att jag ska skriva ner vad jag hade i och hur jag gjorde så fort jag ätit upp. Händer aldrig.

    Fjärrkontrollerna hittades till slut. En i leksakslådan och den andra i köket.

    kram underbara du

    SvaraRadera