22 december 2011

Fikonmarmelad.


Igår fick jag plötsligt för mig att jag var tvungen att göra fikonmarmelad. Jag har aldrig smakat fikonmarmelad och vad jag vet så är jag inte speciellt förtjust i fikon men marmelad till brieosten kände jag ett stort behov av. Så igår ställde jag mig och lagade. Jag använde det här receptet som inspiration men eftersom jag inte tål lime bytte jag ut det mot vatten med citronsyra och eftersom jag har tänkt att ha med marmeladen till min familj på julafton fick jag utesluta kardemumman och nejlikan också. Jag tog i äkta vanilj och lite honung istället. Jag tycker den blev mycket mycket god så den får följa med och fira jul.

3 kommentarer:

  1. Fikon och Brie, mumsfillibabba!

    Önskar dig GOD JUL, julekram Tina

    SvaraRadera
  2. Å vilken spännande variant du har gjort. Vanilj i låter ju kalasgott. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tina: Såååå fantastiskt gott! God Jul på dig Tina. kram

    min tekopp: Det ÄR riktigt gott! kramelikram

    SvaraRadera