30 december 2011

En förbannelse är vad det är.

Jaha, här sitter jag uppe trots att jag borde sova för länge sedan. Det är konstigt det där att man trots att man verkligen borde lägga sig tidigt för att man är för trött för att vara människa ändå sitter uppe alldeles för länge när väl kvällen kommer. Det är en förbannelse att vara kvällsmänniska. Jag kan ju inte hjälpa att alla fantastiska kreativa idéer måste sättas till verket efter klockan elva på kvällen. Det är inte mitt fel. Inte alls. Jag har ingen makt över hur min hjärna fungerar faktiskt. Den går av sig själv och plötsligt poppar det upp något som jag bara måste göra just nu. Måste. Som att sätta mig ner och göra en present till en viktig person i mitt liv. Mitt i natten är den bästa stunden för det. Hon kommer bli glad det är jag säker på och då är det väl värt det? Eller?

3 kommentarer:

  1. Typiskt :) Och så måste man upp tidigt. Jag hade en natt igår då jag inte kunde somna, och så är jag uppe tidigt. Blir en spännande dag! Hoppas presenten blev bra!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Väldigt typiskt. Min snälle man lät mig sova till kl 10 trots att han skulle till jobbet. Det är kärlek det.

    SvaraRadera
  3. Jag är precis likadan... Vid elvatiden på kvällen är jag som mest kreativ, då kommer alla bra idéer som jag vill förverkliga. Go with the flow, säger jag, i den utsträckning det är möjligt. ;-)

    SvaraRadera