25 augusti 2011

Bloggeri, bloggera.

Den senaste tiden har jag inte tyckt att det varit lika roligt att blogga och det känns konstigt för bloggandet är verkligen något jag har älskat. Jag har oftast haft flera inlägg i mitt huvud samtidigt och ibland känt att jag varit tvungen att vänta med ett inlägg till nästa dag för hur många kan man göra på en och samma dag. Men plötsligt försvann inläggen i huvudet och det känns tomt. Underligt.

Nu är frågan hur jag ska tackla detta. Ska jag sluta med min blogg? Ska jag förnya den så det känns som något nytt? Vad ska jag hitta på? Ska jag blogga mer på tema? Jag har faktiskt ingen aning. Jag gillar ju att samla delar av mitt liv på ett ställe och det är så roligt att få besök av alla er som går in här och jag roas av att läsa era bloggar.

Vi får väl se vad som händer. Tiden får utvisa.

8 kommentarer:

  1. Anonym18:03

    De är inte lätt de där med bloggandet. Jag kan också tappa lust ibland. Just nu har jag tappat insperationen. Jag vet inte vad jag ska skriva om och jag orkar inte hur mycket jag än vill. Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ta en paus helt utan bloggen en vecka. Det brukar få fart på inspirationen igen. Det och långpromenader. Och att leta roliga grejer på Etsy!

    SvaraRadera
  4. Det är så svårt det här med bloggandet, ibland försvinner bara kreativiteten och jag vet inte alls vad jag ska skriva om. Då låter jag helt enkelt bli. Blir lixom inte bra att tvinga fram inlägg. Ta en liten paus vetja så kommer garanterat kreativiteten tillbaka igen.
    Kram och lycka till (och välkommen tillbaka snart igen med en massa skaparglädje)

    SvaraRadera
  5. Finurliga Fröken: Det har inte hänt mig innan så det är en ny känsla.

    Josefine: Jag tog en veckas paus härom veckan men det hjälpte inte tydligen.

    SvaraRadera
  6. Ja, bloggandet är lite upp och ned ibland. Det finns massor med inspiration vissa veckor och ibland är det segt...jag hoppas du fortsätter :)

    SvaraRadera
  7. Jag förstår så väl dina tankar Dorro, för ja brottas själv med dem hela tiden. Ska jag blogga eller sluta? Den eviga frågan. I mitt fal handlar det inte om tappad blogglust eller brist på vad jag ska skriva utan i mitt fall handlar det mer om otillräcklighet och stress. Jag känner mig otillräcklig och stressad över att jag inte hinner besvara kommentarer, inte hinner hälsa på och kommentera hos er alla så ofta som jag skulle önska. Och den där stressen förtär. Själv har jag bestämt mig för att ta en paus. Ge mig hän åt familjen och mitt skrivande en tid. Kanske tappar jag varenda läsare jag har men då får det vara så. För bloggandet måste kännas bra annars tar det mer än det ger. Och just nu känner jag att jag inte har mycket att bidra med.

    Du ska göra det som känns bäst för DIG Dorro men jag hoppas att du fortsätter att blogga för jag skulle sakna dig något fruktansvärt annars. Jag trivs med att titta in här hos dig och få små glimtar av din vardag. Blogga bara när DU vill. Då blir det bra.

    Sköt om dig du fina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. mintekopp: Jag får göra som du säger. Skriva när jag har lust eller framför allt tid. Det här med datorn tar lite för mycket ibland känner jag.

    Trillingnöten: Fortsätta kommer jag säkert göra frågan är bara hur mycket och hur intressant det blir för er andra att läsa.

    Lotta: Ja det är mycket med bloggandet. Tänk att det är så att man känner sig skyldig gentemot sina läsare. Jag har inte så många som du så jag tänker inte så mycket på det sättet. Oj, vad jag kommer sakna dig när du tar en paus. Jag tycker så mycket om att läsa om ditt liv. Det känns som jag känner dig fast vi aldrig har träffats. Du är en sann inspiratör. Ha en underbar helg och tack för att du finns där ute. kram

    SvaraRadera