19 augusti 2011

Bokprat och väderproblem.

Som jag berättat tidigare är jag en av flera betaläsare för min kompis bok. Vi har varit många som läst och ikväll ska vi alla samlas tillsammans med författaren och dela med oss av våra åsikter. Det ska bli så spännande att höra vad alla har att säga. Vad tycker de andra? De andra som aldrig läst boken förut vilket jag ju har två gånger redan. Vad har de reagerat på som jag inte ens har märkt (vore inte alls förvånande)?

Eftersom jag är väldigt nära vän med författaren så vet jag vad som står menyn för kvällen. Maten alltså. Mycket gott ska det bli. Mumsigt! Det längtar jag efter. God mat lagad av en som väldigt väldigt sällan misslyckas med vad hon skapar i köket. Förstås är det bästa att maten ska ätas i lag med så många andra som jag tycker om och då blir maten ännu godare anser jag.

Men det finns ett problem. Ett litet minilitet problem som kan få gigantiska proportioner. Inget jag kan styra över. Inget jag har någon som helst makt över. Jag kan bara vänta och se hur det blir. Vad pratar jag om? Regnet förstås! Vad annars? Det ska regna ännu mer än förra veckan och då var det inte bra. Inte bra alls. Vi fick ta en omväg hem från en kompis för att det inte gick att ta sig fram. Eftersom jag agerar taxi ikväll för att vi är så många som åker från samma ställe (och jag har störst bil) så känns problemet mest överhängande för min del. Jag ska ju köra på vägar som mer kommer likna sjöar. Jag är inte så förtjust i att köra bil i sjöar. Då tror jag att en båt är bättre och jag har faktiskt ingen som helst aning om hur man seglar eller kör motorbåt så detta kan bli riktigt illa.



Nu vill jag att alla håller tummarna för att just den vägen jag ska köra ikväll inte är en sjö. Kan vi enas om att vägen mellan Göteborg och Kungsbacka är vattenfri mellan sisådär 17.30-23.30? Okej?

Status kl 16.05: Det har varit uppehåll ganska länge. Kanske går vägen det här. Ser ut som jag inte behöver en båt.

Status kl 16.44: Inget regn. Jag har precis duschat och kläderna jag ska ha på mig snurrar fortfarande i torktumlaren.

Status: 16.55: Lite lätt panik. Kläderna är fortfarande inte torra. Ska jag gå i bara underkläder?

4 kommentarer:

  1. Anonym11:16

    *önskar återigen att hon var huvudpersonen i boken ifråga och helt enkelt kunde ändra vädret*

    Kör försiktigt. Ta god tid på er. Jag lovar att göra mitt bästa för att kvällen ska vara väl värd vilka äventyr (läs bilköer) ni kan tänkas råka ut för. Kram! /Författaren

    SvaraRadera
  2. Oerhört spännande och ärofyllt det måste kännas att få vara red.läsare för någons bokmanus :)
    Håller tummarna, här strax ovanför Göteborg är det i alla fall uppehåll just nu.

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att ni kommer att ha en fantastiskt trevlig kväll och jag håller tummarna för att vädergudarna är med er och håller vägarna förbara. :)

    Njut av kvällen och helgen Dorro!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Författaren: Det verkar som huvudperson gjorde det för det regnade ju inte sen. Tack för en fantastisk kväll! kram

    Husfrun: Ja det är helt klart spännande att vara med på något sådant här. Vädret höll sig bra som tur var.

    Lotta: Jag njöt massor. Hade hur trevligt som helst!Ha en underbar helg. kram dorro

    SvaraRadera