02 augusti 2011

Symötestisdag - en bok.

Hemma hos min kompis stod denna bok "Sy kläder" av Linda Gibson. Den är verkligen helt fantastisk när man ska sy kläder och känner sig lite osäker på detaljerna.

I denna bok finns allt från hur man lägger ut mönsterdelarna på tyget till hur man syr olika fållar. Eller hur man bäst syr in en ärm för att det ska se så fint ut som möjligt.

Jag kikar i denna bok ganska ofta inför de olika projekt jag tar mig för. Det känns tryggt att kunna tjuvkika lite innan man sätter igång.


Jag har sytt lite grann men har inte fotograferat det jag har sytt ännu så det får jag visa en annan gång. Nya projekt finns i mitt huvud och väntar på att få bli sydda. Det kommer bli mycket sytt i höst då jag ska gå en sömnadsutbildning. Det ser jag fram emot mycket.

3 kommentarer:

  1. Det är tur att det finns böcker med bra tips i. Jag har ett antal virk och stickböcker som jag tittar i.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    tror att jag sneglat på den där boken någon gång i en bokhandel. Den verkar toppen!

    Det är praktiskt att bygga upp sitt eget lilla handarbetsbibliotek. Tänk vad ofta jag slår i mina stick och virkböcker!

    Kram fr Maja

    SvaraRadera
  3. Fia: Ja tips är alltid bra.

    Maja: Jag har en hel del pysselböcker men jag har inte bläddrat i någon annan bok som i denna. kram

    SvaraRadera