25 augusti 2011

Lugn dag, snälla!

I dag önskar jag mig en lugn dag. Helst en dag som inte går ut på att träna tålamod precis hela tiden och bita mig i tungan för att jag egentligen helst vill skrika rakt ut men håller mig för jag är faktiskt vuxen.

I går fick Ploppen för sig att det var dags att se hur långt man kan driva en mamma och en storasyster. Han gick in för det till 100%. Framför allt gick det ut på att ta allt Stella hade i handen och skrika "minna" och slå lite om han inte fick det hon hade. Vilket innebar att mamman fick resa sig eller springa dit och dra Noel därifrån och säga åt honom att så får man inte göra. Så höll vi på mellan 14.00 och 20.00. Det ska tilläggas att Stella envisades att leka med Noels favoritleksaker hela tiden och ansåg att han faktiskt får lära sig det här med att den som tar först får ha saken. Man kan säga att jag var lagom irriterad för att säga det snällt.

I dag har jag en ganska lång lista på saker som ska göras men jag planerar att göra den i ett lugnt tempo. Snälla låt det bli så för jag tror inte jag orkar en repris på gårdagen.

2 kommentarer:

  1. Ting och tankar: Jaja, ständigt träningsläger i detta.

    SvaraRadera