22 augusti 2011

Lekplatsprat.

Vilken härlig dag det är! Solen skiner, det är varmt och man ser människor utomhus överallt. Är det inte underligt att det har en tendens att bli fint väder lagom till skolstarten varje år om än bara för en dag?

Jag har just kommit in från lekplatsen. Barnen har lekt och jag har stått och pratat med en mamma. Stella leker mycket med hennes dotter så det kändes väldigt bra att få prata med henne mer än hej och hej då i dörren. Jag känner mig upprymd och glad nu. Hon är en skön norrländska med en massa bra saker att säga. Det var bara skönt att stå där i solen och prata med henne medan barnen lekte. Inser att jag har saknat den typen av lekplatslek. Det var mycket så när Stella var liten men inte lika mycket med Noel. Tror jag får se till att ändra på det helt enkelt. Det svåra är bara att det inte är så många som vistas på vår lekplats på förmiddagarna så ska man vara ute och ha någon att prata med måste det bli på eftermiddagen och då har vi ganska ofta andra saker för oss. Men vi ska hur som helst bli bättre på det. Så i höst hittar ni mig på lekplatsen pratandes med mammor och pappor. Förhoppningsvis!

2 kommentarer:

  1. Javisst ä det ett strålande vackert väder idag Dorro! Härligt att sommaren besämde sig för en efterlängtad comeback. :)

    Vilekn mysig dag du har haft där vid lekplatsen och visst är dt trevligt att få en pratstund tillsammans med andra föräldrar. De där pratstunderna följer sedan hela vägen upp genom förskola och skola. Under tonårstiden blir det inte lika mycket. Då får man passa på vid föräldramöten och Öppet Hus-dagar. ;)Jag tror att vi är många som tycker om de där små pratstunderna med andar föräldrar. Små möten som kanske aldrig hade skett om det inte vore för att man har barn.

    Ha en fin vecka vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: Sensommaren är bra tycker jag. Det är mer lagom varmt då. Prata med andra föräldrar är alltid trevligt. Framför allt om de är föräldrar till sina egna barns kompisar.

    Ha en fin vecka du med! kram

    SvaraRadera