16 augusti 2011

Vardag som sagt.

Alltså det är inte alltid så lätt att ta tag i vardagen. I alla fall inte när solen skiner så fint därute. Är det okej om jag bestämmer att det inte är en vanlig vardag idag utan mer en ute-i-solen-dag? Får man göra så? Vi har hunnit med en utestund på promenaden till affären och nu lapar jag lite sol ute på altanen. I solstolen. Noel leker nöjd med sina bilar.

Nu får ni inte tro att jag inget vettigt gjort för det har jag faktiskt. Jag har städat vitrinskåpet med böcker som vi har i sovrummet och så har jag lagt i alla tidningar, som Stella och jag sorterade igår, i tidningssamlare. Det tog minst en kvart i alla fall. Och jag dammsög övervåningen också faktiskt.

Snart kanske jag lagar middag men bara om jag bestämmer mig för att resa mig härifrån vilket jag väl blir tvungen till. Det blir ju kallt senare.

Nu önskar Noel att jag läser bok för honom så det tänker jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar