03 augusti 2011

Månaden som gick.

Juli månad har varit en bra månad tycker jag. Visst var vädret inte som man önskar mitt i sommaren men det var allt en hel del vackra dagar också. Hos oss har vi försökt att ta oss ut på utflykter men också njuta av att vara hemma och roa oss med det vi tycker om. Jag är nöjd med sommarens mesta sommarmånad förutom att jag den gick lite väl snabbt.

Här är lite vad juli bjöd på:

Massor med glada tillfällen med de bästa barnen i världen. Här leker de titt-ut vid Tjolöholmsslott som vi besökte i lördags.


Tjolöholmsslott är en fantastisk plats som jag på något underligt sätt inte lyckats besöka tidigare. Hit kommer jag fler gånger det är ett som är säkert. Fler bilder från detta fina ställe kommer jag lovar.


Det blev ganska många skyfall.


Hallonpaj hemma hos systern en helt vanlig vardagskväll.

Lata mornar i soffan framför bolibompa.

Bad i sjön i närheten. Vi överraskades av ösregn så det blev bad i dubbel bemärkelse för en Myra.


En resa ner till Helsingborg och Sofiero. Ännu ett ställe som jag blev förälskad i och absolut kommer att besöka igen.

Promenad i Slottsskogen en regnig dag. Vi började med ett besök på Naturhistoriska men där blev vi inte kvar länge då Ploppen inte riktigt klarade av att stå still och titta. Pliktalekplatsen som alla barn älskar är under renovering denna sommar så istället stod vi där och tittade på grävmaskiner. Hur kommer man på en så dum idé som att renovera en lekplats på sommaren?


En solig men lagom varm dag tog vi en tur till Borås djurpark. Djur är alltid populärt även om Noel visst tyckte det var roligare att titta på djurparkspersonalens bilar.

Efterrättssöndag med en stor del av församlingen som vi tillhör. Många mumsiga efterrätter bjöds det på och trevliga samtal med goda vänner.


En helt vanlig dag fick jag fina rosor av älskade mannen.

Vi gick på fest. Tidernas 30-årsfest tror jag bestämt att det var.

Jag fick äntligen sytt gardiner till köket. Det var en bra dag.


Självklart har det blivit en del altanhäng och grejande i trädgården.

Det var lite av vad vi har gjort i juli. En hel del faktiskt. Ibland är det bra att sammanfatta vad man har gjort för i alla fall jag har en tendens att tycka att vi inte fått gjort något alls.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig månad nu har haft! Jag tycker också tyvärr att den gått lite väl snabbt...snabbare i år än andra år :)

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Ja det har varit mycket bra. Jag känner mig nöjd.

    SvaraRadera