29 augusti 2011

I dag, måndag är jag glad för...

  • Min käre man tagit så väl hand om mig i helgen då jag varit extra trött och lite ledsen.
  • Mina barn är så underbara och vi haft tid att kramas och busa massor under veckan som gick.
  • Stellas lycka över att ha sin kompis sovande hos sig.
  • Alla goda vänner som är hjälpsamma och jag har så roligt tillsammans med.
I dag har jag två tider att passa. Först ska lille Noel till BVC. Det är alltid spännande att gå dit tycker jag. Och senare i eftermiddag ska jag äntligen till frisören och få mitt burr klippt. Eftersom jag har hår som växer som ogräs är det något jag borde göra oftare än vad jag gör men jag har en tendens att försöka ignorera det. I morgon ska jag på ett möte på Arbetsförmedlingen som jag blivit kallad till så får det bli och efter det är jag bjuden på lunch av två goda vänner. På fredag åker jag till Stockholm för att tillbringa helgen med mina svägerskor. Vi ska prata, skratta och äta gott tillsammans. Jag ser fram emot tid att sitta och ta det lugnt eftersom barnen blir kvar här hemma. Jag ska sitta i min ena svägerskas soffa och läsa böcker har jag bestämt. Åh, vad härligt det ska bli. Ungefär så ser veckan ut. Mest ligger fokus på att varva ner min stressade kropp så tanken är att jag ska fokusera på saker som gör mig glad och gör att jag mår bra.

5 kommentarer:

  1. Tänk att ha hår som växer som ogräs. Vill du dela med dig lite ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att M tagit hand om dig. Gick det bra igår? Tänkte på dig. Kanske vi ses i em? Vem passar Noel? Kramar.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vecka som ligger framför dig! Och vilken fin lista på saker som gör dig glad!

    SvaraRadera
  4. Husfrun: Jadå, jag kan dela med mig. Inga problem. Det räcker till många. Jag tror dock att mitt svarta hår inte riktigt passar dig.

    Hanna: M är bra!! Det gick bra. Vi ses nog i em om du dyker upp hos din syster eftersom hon passar Noel. kram kram

    Trillingnöten: Mhm, mycket härligt och glad är jag för det mesta.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas din vecka kommer bli riktigt fin och avstressande. Sköt om dig! Kram Linda

    SvaraRadera