23 augusti 2011

Vem är du?

Godmorgon på er alla kära läsare. Det senaste har jag funderat över vilka ni är. Jag ser ju på statistiken att ni är ganska många som läser men det är bara några få stammisar som kommenterar. Vilka är ni andra? Jag bloggar ju främst för mig själv som ett sätt att komma ihåg det som sker omkring mig och även för att jag är väldigt social och tycker om att lära känna nya människor. Bloggvärlden har öppnat upp möjligheten att lära känna människor som man aldrig skulle lärt känna annars. Det gillar jag. Jag har inget specifikt som jag skriver om utan det blir om det som jag tänker på just då eller det som hänt alldeles precis. Spretigt åt alla håll. Lite inredning, lite mat, barnen, familjen, trädgården, tankar om livet blandas samman i en Dorrokompott. Jag skulle bli glad om ni gav er till känna och om ni gör det får ni gärna säga vad ni tycker om min lilla blogg och om det är något ni undrar över.


När vi var i Stockholm för ett par veckor sedan fick jag dessa fina emaljkoppar av min svägerska. De hade fått hem flera kartonger med gamla saker från min mans farbror. Sakerna tillhörde min mans farfar så det kändes roligt tycker jag. De får stå i fönstret i köket en stund tills jag funnit en bättre plats för dem.


Jag har länge tänkt fylla små glasburkar med godsaker och ställa i min hylla i köket. Burkarna har stått och väntat på innehåll rätt så länge. Förra veckan kom jag ihåg att köpa lite gott när jag var i affären. Lite strössel, lite godis och minimarshmallows. Båda barnen tittar suktande på burkarna och undrar när man ska få äta upp det goda. I burken på övre hyllan ligger det små muffinsformar. Jag tycker det blev gulligt och det är alltid roligt med lite förändring.


Förra veckan kom min kompis på besök. Hon hade med sig den här fina burken till mig. Visst är den söt. Jag har hällt vanligt socker i den fast det står att den ska innehålla vaniljsocker men jag behöver en burk till socker för morgongröten. Den får stå på bänken vid spisen eftersom den används ganska ofta.

Idag skiner solen igen och det verkar bli en riktigt fin dag. Min plan för dagen är att börja den med lite städning precis som varje morgon. Jag tycker om att börja dagen med det så behöver jag inte tänka mer på det sen. I eftermiddag tror jag att vi ska ta oss ut på en liten skogspromenad och så blir det nog lite lekplatslek. Det gäller att suga ut det sista ur sommaren och det gör man bäst utomhus. I kväll ska både mannen och jag på ett möte i kyrkan så då kommer farmor och farfar och passar barnen en liten stund. En bra dag tycker jag det låter som.

8 kommentarer:

  1. Jag är ju här! Dålig på att kommentera, men alltid här :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också brukar och sånt :) Det är mysigt som inredning och väldigt praktiskt!

    SvaraRadera
  3. Jag är ju en av stammisarna, visst är man nyfiken på resten ;)
    Vilka fina emaljkoppar!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Helt galen i boites. Hejhej.

    SvaraRadera
  5. Att vara någons fru: Vad trevligt att du hälsar på mig. Jag är väldigt förtjust i att kika in hos dig.

    Trillingnöten: Ja burkar är fina. Ännu bättre om man fyller dem med något smart.

    Husfrun:Jepp en av stammisarna och det är jag väldigt glad för. Jag är lite kär i emaljkopparna faktiskt.

    Anja: Boites är fint. Kul att du säger hej. kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Jag är alltid här. Surprise surprise! Saknar dig!

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag heter Lisa, är barndomsvän till elefantmamman och hittade hit via hennes blogg. :) Tycker om att läsa dina blogginlägg, ärliga och mysigt med sömnad och inredning mm. Titta gärna in på min blogg - jag skriver inte så ofta och mest "i tjänsten" men du är välkommen! Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  8. Villeosagamamman: Självklart! Jag vet allt vart jag har dig vännen. Puss!

    Lisa: Vad roligt! Du är så välkommen hit!

    SvaraRadera