20 augusti 2011

Kläder men framför allt klänningar.

Jag har ett kläddilemma som inte är nytt men som det senaste har känts jobbigare än tidigare. Eftersom jag inte är direkt supersmal så är det inte alltid att jag hittar den typen av kläder som jag egentligen tycker om. Jag har aldrig haft svårt för att hitta kläder och har väl för det mesta varit välklädd men nu är det svårare än vad jag är van vid.

Nu har jag en garderob full med kläder. Verkligen full av kläder men det mesta kan jag inte ha på mig. Det mesta är många storlekar för litet och bara ligger där och är snyggt. Jag har med mening inte köpt speciellt mycket kläder sedan Noel föddes för jag har känt att jag inte vill ha kläder i storlek alldeles för stort. Dumt jag vet men jag har verkligen trott att jag skulle klara av att gå ner men alla problem med ledsmärta har gjort att den biten har fått läggas på hyllan. Nu har jag lite ångest och panik över detta samtidigt som jag känner mig dum för det. Det är ju inte så att jag går naken direkt. Men jag tycker att det är jobbigt att jag inte har tillräckligt med kläder som jag känner mig fin i och som är i den stil som jag gillar.

Eftersom jag mest går i kjol och klänningar så är det det jag är ute efter. Jag vill ha fina, vackra, klänningar att gå runt i under vintern. Klänningar som är bekväma, passa min ålder och som är som min personlighet. Svårt tycker jag. Jag kommer aldrig hitta de i en affär. I alla fall inte till ett pris som jag har råd med. Fina fladdriga klänningar som inte gör mig tjockare än vad jag är vill jag ha.
Jag inser ju att ska jag få det jag vill ha så måste jag sätta mig och sy de själv men det har jag tydligen inte självförtroende till just nu. Det känns läskigt och jag vet ju knappt hur jag vill att de ska se ut och så ska man hitta det tyg man vill ha och så ska man hitta tid till att sy. Tycker ni att jag är negativ? Nej då, jag är bara lite halvt pessimistisk med en stor dos av tvekan. Bara det.

Jag får helt enkelt vänta på hösten, för den är inte här än. och då kommer jag ha tid att sy på ett annat sätt samt att jag ju ska gå sömnadsutbildning så det kommer ju vara rätt naturligt. Jag vet att i alla fall en klänning ska sys under kursen.

Fotona är tagna på Sofiero och gjorda av glaserat kakel typ. Eller bilderna är inte gjorda av glaserat kakel utan klänningarna. Så fel det kan bli ibland.

4 kommentarer:

  1. Jag har svårt att hitta kläder jag gillar i affärer. Men jag kan inte ens sy själv :) Hahaha. Och ibland sitter det snyggare på en två meter lång modell än på en halvmeter kort pygmé som jag :) Jag hoppas också på höstmodet!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Ja att vara en pygmé gör ju inte saken lättare det vet ju jag som bara är tre äpplen hög. Vi får hoppas att det dyker upp fantastiska kläder som passar just oss i affärerna denna höst/vinter.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara klänningar du visar på bilderna! Jag tror du kommer kunna sy dig en fin klänning på kursen som du kommer trivas i. Hoppas också att höstmodet kommer med några sådan klänningar som du letar efter, det gör det säkert. Lycka till med letandet. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Linda: Tack för peppningen. Jag ska nog hitta lite fint för hösten och vintern. Med lite envishet och positivitet.

    SvaraRadera